Trening

Jeg ligger bak skjemaet!

God kveld!

Vi har kommet halvveis i februar, og da er det på tide å oppdatere dere når det kommer til mitt prosjekt #20økterprmnd2020! I dag gjennomførte jeg økt nr 8, og det ble en treningstur på 6,1 km. Godt fornøyd med dagens innsats. Nå har det vært noen svært krevende uker, så jeg ligger litt bak mitt eget skjema. Det betyr at jeg får færre fridager i perioden som kommer nå. Men jeg er optimist, og kommer til å klare å nå målet mitt. Jeg merker også at kroppen min endrer seg, og man ser at jeg går ned i vekt. Det kommer jo som en ren bonus i mitt tilfelle.

Å trene 20 økter på egenhånd hver måned, krever en streng disiplin. Og jeg erkjenner glatt at det ikke alltid er like enkelt å komme i gang. Men når jeg først starter, så føles det veldig bra. Der er god effekt på treningen, og jeg har det bedre både fysisk og mentalt. Jeg blir veldig glad når jeg ser at kroppen min virkelig responderer bra, og at den tåler treningen bedre. I tillegg så forsøker jeg å spise sunne mellom måltider, og da øker jeg forbrenningen min. Heldigvis har jeg funnet en rytme som fungerer. og det gjør meg glad og positiv.

Jeg er klar til å komme meg gjennom resten av øktene, og skal informere dere underveis. Gøy hvis dere stikker innom meg på Instagram, for der deler jeg alltid noe fra treningen min. Men nå er det lørdagskveld, og jeg skal kose meg sammen med mine nærmeste her hjemme. Håper at du også får en fin kveld, og så snakkes vi her igjen litt senere!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

Velkommen til min blogg! Jeg heter Wenche Larsen Gundersen . Jeg er gift, og har to barn. Bor i Mandal. Jeg håper at Du vil trives her! Her får Du ta del i min hverdag , tanker, følelser og opplevelser!

3 kommentarer

  • Kikken

    Livets udorutsigbarheter kan komme brått på en, og det føler jeg du beskriver godt i dette innlegget. Planer og ambisjoner kan noen ganger havne i kollisjonskurs med behovene vi har for å lade batteriene, dyrke og kultivere relasjoner eller rett og slett innfri de daglige forpliktelser og forventninger vi simpelthen ikke kan løpe fra. Det er derfor en struktur i livet blir viktig. Du forklarer det godt her. En trygg struktur og en fast ramme rundt hverdagen gir deg muligheten for spontanitet – slik du utviser her, for å nå målene du har satt deg, til tross for de omkringliggende hindringer du møter på din vei.

    Jeg blir sittende og grunne på hvordan jeg selv ivaretar min egen struktur og ramme rundt livet, Wenche, og jeg lar meg inspirere av deg. De som er rundt meg kan ofte le av mitt behov for forutsigbarhet, kontroll, systemer og egen organisering. For dem vil nok mine rutiner fremstå som en slags amerikakoffert, der selve livet ligger fanget innenfor solide vegger. Jeg kan til dels være enig. Men ikke hva gjelder vegger. For meg er ikke dette vegger, men et fundament – en grunnmur – som er hva jeg står oppreist på i møtet med inntrykk, erfaringer og opplevelser. Takk for at du lot meg reflektere over hva trygghet betyr for meg.

  • Titten

    Så bra jobba! 6.1 km er jo amazing! Særlig i det nydelige været vi hadde i dag. Bak skjema eller ikke – 20 økter i måneden er definitivt ambisiøst, men du har jo tydeligvis gjennomføringsevne. 8 økter på 15 dager er jo trening annenhver dag! Synes du skal gi deg selv en skikkelig klapp på skulderen, både fordi du investerer i egen helse og fordi du motiverer andre. Heia deg!